fredag den 16. april 2010

Tæppe lavet af filtkugler



Jeg er også igang med at lavet en Efterligning af Hey tæppet i filtkugler. Det er et rigtig hygge projekt da det tager lidt tid at lave, men jeg syntes at det bliver rigtig fedt. Og man kan sige at man spare lidt penge ved det, jeg har givet 5 kr. for 15 gr. filt ved soft2000 og det kan jeg ca. lave 25-30 kugler af.




Jeg havde først valgt at lave filt kuglerne i sæbevand, men det blev jeg hurtig træt af, og syntes heller ikke rigtig at de blev så håre som jeg ønsket de skulle være. Så kom min kære mor med et forslag, jeg skulle prøve med nålfiltning og det virker. Der sidder man "bare" og stikker en filtnål (købt i en hoppy butik)ned i filten også former man det til en kugle, super smart.

12 kommentarer:

  1. Hej synes det er fantastisk flot at du er i gang med at lave tæppe af filtkugler :0) hvis du er interesseret i at lave en til mig vil jeg gerne betale for det :0) skriv til kelis2204@yahoo.dk

    Mvh

    Malu

    SvarSlet
  2. Mange Tak

    Ville sige at jeg ikke er kommet så meget vidre, for det tager så lang tid. men skal nok blive færdig en gang.Så ved nu ikke om det er noget jeg skal gøre for penge - desværre.

    Hvis jeg ikke gik i skole kunne jeg sikket godt gøre det men lige nu kan jeg ikke.

    Hilsen Sine

    SvarSlet
  3. Hvordan sætter du filtkuglerne sammen?

    Er interesseret i hvordan du har lavet det er ude i selv at lave noget lignende.......

    SvarSlet
  4. Jeg havde bare tænkt mig at sy dem sammen, det er sådan det ser ud ved hay's tæpper..

    SvarSlet
  5. Hej Sine,
    Er du kommet længere? :-) Jeg har pt købt en masse filtkugler (synes du er super sej at du laver dem selv - er det svært?!) og vil gerne i gang med et tæppe - de små fra Hay er 90 cm og de store er 140 cm - ved du hvor mange kugler man bruger til hhv det lille og det store? Og hvordan syr du dem sammen? Måske dumt spørgsmål men er der en eller anden smart måde? :-)
    Kh. Laura

    SvarSlet
  6. hvad har du brugt som bund?

    SvarSlet
  7. Wow hvor er det flot!! :) Hvor mange kugler endte du med at bruge? Sikke et stykke arbejde! Hatten af for det!

    SvarSlet
  8. Har desværre ikke færdig gjordt det endnu, det tager meget tid, og da jeg bare elsker at hækle, så tiden har ikke lige været til det :(

    SvarSlet
  9. Hej :) Kan du evt taget et billede af hvordan du syer det sammen ? Jeg er nemlig også i gang men syntes ik jeg kan finde den rigtig metode, vil jo gerne have det rigtig tæt som et rigtig hay tæppe :)

    Mvh Laura

    SvarSlet
  10. Hvordan laver du kuglerne, forstår ikke helt det med at stikke nålen ned i filten. Og hvordan gør du så de bliver godt hårde?
    Når du har formet dem, hvor varmt vasker du dem så?

    Vh Charlotte

    SvarSlet
  11. Hos Rito.dk er vi begyndt at sælge færdige filtkugler i samme kvalitet som dem der er brugt til Hay tæpperne: http://rito.dk/191-filtkugler

    SvarSlet
  12. Heeej!
    hvordan går det med tæppet?
    er selv i overvejelse om at begyndte at lave et.. men har et spørgsmål.. hvordan får du kuglerne til at sidde sammen? :)

    SvarSlet